Translate

fredag 26 september 2014

Hemma igen

Hallå

Åkte till Torsby i måndags, tisdag var det dags för op.. Blev så väl omhändertagen både på avd å op.. Vilken härlig personal jag mötte på..
Har ju ett problem å det är att jag är väldigt svårstucken för blodprov, å istället för att sköterska på avd skulle sticka mig flera gånger ringde dom in narkosskötare.. Lätt som en plätt.. hehe

Vakna efter op pigg o glad.. Ja eller nästan pigg.. sover ju mycket efter narkos.. Men mådde toppen bra.. gilla ju inte att jag hade 3 "nålar på mig men måste ju ha det under en op.. Fast den hena som då sitter i min handled plocka dom bort direkt, jag lyckas slå bort i den så den blev tätt å gjorde ont.. Kommer med en bildbomb ifrån mina dagar där..

 Denna gjorde ont--

Å så får en ju inte dricka efter op, men jag fick en "klubba" dom doppar i vatten å suga på, Är en aning torr i munnen efteråt.. Denna ser ni här --> Å denna var min bästa vän...
Å min mage omplåstrat har ni här










Onsdag fick jag dricka igen. oj vilken känsla.. Tog mig ca 45 min å dricka en halv kopp kaffe.. haha.. Så onsdag fick jag i mig allt som allt på hela dagen 5 dl. ( max gräns ) Tufft i början men går bättre o bättre..

Torsdag fick jag dricka mera, å så ska jag äta flytande.. Kom även hem torsdag.. Eftermiddagen / kvällen hemma klara jag äta 1 dl soppa å 1 dl yoghurt, Dotra skratta åt mig, tog tid tyckte hon, men njuter av att ja mig hemma igen...

Å idag har jag faktisk lyckas få i mig ca 6 dl mat.. (Yoghert , soppa ) Wow!!! ska ja mellan 1-2 dl till varje mål, ska äta 6 gånger om dagen.. Jag klarar få mig ca 1 dl till varje mål.. Jo å mitt nya liv betyder att jag får knapra tabletter resten av livet, men det är det värt, Är ju bara vitaminer å kalcium å järn tabletter..


Å lite smärtstillande såhär i början.. Inte för att jag har nt men dom tyckte det var bra o ha...

Men kan säga som så att det

Gott att va hemma igen


Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar